Munkakeresés rejtelmes világa

2012.07.12 08:36

Szia!

 

Gondoltam megsoztom tapasztalataimat a nyári munka világáról, s ezáltal segítsek neked a munkakeresésben.

 

Én 15 évesen kezdtem el dolgozni,  először egy Mekiben. Másfél hónapot voltam ott, s nagyon jól éreztem magam, ettem-ittam, s még pénzem is volt. Vettem belőle táskát, fejpántot, meg ami csak eszmbe jutott, s raktam is félre belőle, hogy legyen későbbre.

 

Akkor úgy gondolom könnyű volt munkát találni, szerintem ma már egyre nehezebb, ha nincs ismerősöd, vagy valaki, aki segít neked, s nem vagy elég figyelmes, hogy lecsaphass a jobbnál-jobb munkákra, mert azok hamar betelnek. 

 

Nézzük, manappság hol érdemes keresni, s mit érdemes csinálnod.

 

Ha bírod a keresőbe, hogy diákmunka, feljön egy csomó oldal, amit egyenként át kell nyálaznod. (De ebben is segítek majd) De van egy oldal, a diakmunka.lap.hu- ahol az összes szövetkezet fenn van (aki regisztrált ide) , de a jobbakat itt megtalálod. Itt nézheted a diákszövetkezetek, vannak cikkek, hogy könnyebben eligazodj, s az oldal tetején középen, pedig futnak a munkalehetőségek, amiket még nem töltöttek be. 

 

Ezen kívül érdemes az apróhirdetéseket is böngészned, ott is szoktak jó munkákat hirdetni, vagy ha pl. elkerülte egy munka a figyelmedet egy diákszövetkezetnél, lehet, hogy itt megtalálod, mert ők is hirdetnek aprókban. 

 

Ismerős: hát erről nem kell sokat beszélnem, ez a legjobb módja, hogy munkád legyen, akár egész nyárra is , ha szeretnéd, s ált. rugalmasak is szoktak lenni veled. Csak ajánlani tudom, hogy kérdezz körbe nyár elején, hogy lenne-e neked valamilyen munka a nyárra. A szülőket rá kell izzítani a feladatra :) 

 

De ha valamiben profinak érzed magad, akkor foglalkozz azzal! Fotózz, korrepetálj, szerelj gépeket, fúrj-faragj, készíts karkötőket, nyakláncokat, süss, szervezz programokat, csináld azt, amit szeretsz! Ha mellette indítasz egy blogot is, akkor ismerőseid nyomon tudják követni, hogy te mivel foglalkozol, s az új vevők is láthatják, hogy milyen ügyes vagy! (A google-nek van ingyenes blogja, használd, s vesd bele magad a blogolásba! www.blogger.com) 

 

Ha segítségre van szükséged, írj s segítünk megvalósítani elképzeléseid!

 

Üdv: Eszter